Când auzim prima dată numele unui brand începem să îl căutăm pe internet. Cu un simplu search pe Google ne decidem în câteva minute dacă acel brand merită sau nu atenția noastră: descoperim identitatea de brand (logo-ul, culorile specifice), site-ul de prezentare și paginile din Social Media, inclusiv pagina de Facebook. Știți doar cum se spunea la un moment dat, „dacă nu ai Facebook, nu exiști!”. În alte țări această platformă a început să înregistreze un număr mai scăzut de utilizatori, în favoarea altora mai noi, cum ar fi Instagram sau Tik Tok. Dar era Facebook este pe departe de a apune deoarece comunicarea cu publicul țintă de face rapid și direct, iar oamenii petrec o mulțime din timp pe Facebook.
Astfel că, dacă există cerere, există și ofertă. Dacă sunt atât de mulți utilizatori de internet care să petreacă timp dând scroll pe Facebook, trebuie să existe și pagini pentru brand-uri pentru a putea familiariza și discuta mai ușor cu potențialii clienți. Majoritatea firmelor, mai ales cele de tip B2C, au cel puțin o pagină de Facebook. Dar oare câte dintre ele au cu adevărat succes?
Sunt o mulțime de „rețete-minune” pe internet despre cum să-ți crești numărul de urmăritori peste noapte, cu un minimum de efort. Experiența de agenție de marketing online, însă, demontează acest mit. Pentru ca o pagină de business să cunoască faima pe Facebook trebuie să se investească timp, atenție, idei.
Noi ți-am pregătit 10 sfaturi pentru o pagina de Facebook reușită. Pe acestea le poți urma chiar și tu, pe cont propriu. Dacă timpul nu-ți permite și dorești sfaturi și idei personalizate pentru brandul tău, nu ezita să ne contactezi!
#1 Keep it Simple! Nu-ti face decât o pagina de Facebook dacă nu ai nevoie de mai multe
Dacă afacerea ta se desfășoară în mai multe orașe ale țării sau ai mai multe locații, nu este indicat neapărat să-ți faci câte o pagină de Facebook pentru fiecare filială. Multe firme au tendința să facă acest lucru, mai ales dacă sunt francize și au nevoie de autonomie în comunicarea cu publicul lor. Totuși, nu este recomandat deoarece:
1. Riști să ai puțini fani pe fiecare pagină
Fanii tăi locali, adunați, ar duce la un număr impresionant pentru o pagină de Facebook aflată în primele luni de activitate. Imaginează-ți că pentru fiecare locație vei avea câteva 500 de likes și vei avea în jur de 10 paginii de Facebook. Acesta ar putea reprezenta un număr mult mai mare dacă îi adunăm pe toți, dar publicul tău este dispersat.
2. Nu vei comunica identic
În cazul francizelor se întâmplă următorul fenomen: Sunt oameni sau echipe diferite de specialiști în marketingul online care scriu, de fapt, pentru același brand. Nu este o comunicare uniformă nici din punctul de vedere al postărilor, nici pentru community management.
#2 Stabileste de la început informatiile esentiale
Atunci când începi să creezi o pagină de Facebook, ai de ales între mai multe categorii. Acordă atenție și gândește-te bine la domeniul tău de activitate.
De asemenea, tot în această etapă îți pui și numele paginii. Folosește-te de numele brandului tău și asigură-te că nu mai există alte pagini cu nume asemănător, pentru a putea fi confundate. Dacă se întâmplă acest lucru și nu au legătură cu brandul tău (adică nu sunt pagini create de alți utilizatori în scopul de a păcăli audiența), încearcă să te evidențiezi puțin, dar fără a schimba numele de brand. Poți să adaugi România, spre exemplu, dacă afacerea este la nivel global.
#3 Cine esti? Pozele de profil si de cover
Primul contact pe care îl au majoritatea utilizatorilor cu pagina ta de Facebook este poza de profil. Așadar, acordă atenție și acestui detaliu. Nu pune o poză care nu are legătură cu afacerea ta sau, și mai rău, să lași fără poză. Paginile fără poze la profil sau cu un fundal negru, simple, sunt rapid trecute cu vederea de utilizatori. Recomandăm să pui o poză cu logo-ul companiei, pentru a fi recognoscibil de utilizatori. Dimensiunea ideală este de 170 x 170 px. Ține cont că Facebook va transforma în cerc poza ta în postări și anunțuri promovate.
Nici poza de cover nu trebuie trecută cu vederea. Este un alt elemente care te poate diferenția de restul, dar care și ajută publicul să-și amintească de brand. Postările sunt dinamice, în fiecare zi vezi altceva la începutul feed-ului, dar pozele de cover sunt ținute mai multe timp. Poți să personalizezi cover-ul în funcție de evenimentele din an sau promoțiile pe care le ai în desfășurare – pentru ca publicul tău să știe imediat despre ce este vorba. Fii atent la dimensiunea de cover deoarece este diferită pe telefon și pe desktop. Verifică întotdeauna cum se vede pe mai multe dispozitive și ajustează-o în funcție de acest lucru.
#4 Personalizează-ti URL-ul
Ai observat că unele pagini au extensie cu numele lor și altele nu? Ei bine, trebuie să setezi acest lucru pentru a avea un user personalizat. Utilizatorii te vor putea eticheta în postări personale sau te pot căuta mai repede pe Facebook.
#5 Adaugă descriere si informatii relevante
Clienții pot să ajungă pe pagina ta de Facebook în căutarea unui număr de telefon, a unei adrese de mail sau a programului de lucru. Asigură-te că ai toate aceste informații trecute în secțiunea de detalii. Alții poate au auzit pentru prima oară despre brand-ul tău și vor să știe despre ce este vorba, motiv pentru care este indicat să completezi secțiunea de descriere.
#6 Postează regulat
Este vital pentru o comunicare de brand să ai cât mai multe postări. Nu este suficient să scrii doar atunci când se petrece ceva. Scrie regulat despre brandul tău, interacționează cu publicul, creează imagini atractive și prezinte-le într-un mod plăcut produsele sau serviciile tale. Trebuie să ai un conținut activ și interactiv!
Deoarece timpul este limitat, noi recomandăm o postare pe zi.
#7 Postează regulat continut atractiv
Poate că ți se pare același punct cu cel de mai sus, dar este puțin diferit. Aici este vorba nu de CÂT scrii, ci despre CE scrii. Îți plac pozele cu „Bună dimineața”, mesajele copy-paste motivaționale și alte lucruri de acest tip? Uită-le! Pentru brandul tău încearcă să scrii lucruri originale și dinamice.
Identifică-ți publicul pentru a-ți decide tone of voice-ul!
#8 Promovare plătită Facebook Ads
Algoritmul Facebook se schimbă destul de des, dar un lucru este cert: dacă vrei să ai mulți urmăritori pe pagină, atunci ai nevoie de campanii de promovare. Postările organice ajung la un număr prea mic de persoane din cauza numărului mare de pagini și al publicității masive.
Pentru rezultate bune trebuie să fii dispus să aloci resurse de timp și de bani. Apelează la un specialist în marketing-ul online măcar pentru câteva sfaturi, dacă vrei neapărat să faci pe cont propriu acest lucru.
#9 Răspunde la comentarii si mesaje
Când pagina de Facebook începe să crească, vor începe și comentariile și mesajele. Unele sunt drăguțe, altele poate îți vor strica ziua. Indiferent de ceea ce-ți comunică un utilizator de Facebook, trebuie să păstrezi un ton calm, optimist și să încerci pe cât posibilul să îi rezolvi probleme și nemulțumirile, dacă acestea există.
Când numărul de comentarii și mesaje devine prea mare, apelează la un specialist care să-ți dea o mână de ajutor. Fiecare răspuns trebuie gândit pe nevoile și problemele celui care l-a scris.
#10 Ai răbdare
Dacă faci postări zilnice timp de câteva luni, promovezi și respecți toate regulile de bună purtare Facebook și totuși nu ai rezultatele pe care le aștepți, pot exista câteva cauze:
- Ai așteptări nerealiste: Dacă pagina ta a crescut constant, dar nu în ritmul pe care ți l-ai dorit, atunci este timpul să refaci strategia și să îți impui KPIs realizabili.
- Nu ai investit suficiente resurse sau nu ai acordat timp pentru fiecare componentă a paginii de Facebook: promovare plătită, postări organice, community management.
- Abordarea aleasă nu este bună pentru publicul tău țintă, deci trebuie să refaci strategia.
Sperăm că aceste sfaturi îți sunt de folos. Dacă nu vrei să lucrezi pe cont propriu la imaginea de brand de pe Facebook, la Ama Mihaescu Creativ Studio găsești soluții complete de marketing online!
Intre timp, mă poți urmări si pe Pagina de Facebook Ama Mihăescu CREATIVE STUDIO
Daca vrei sa primesti Tips&Triks, Articole si tot felul de Resurse utile pentru activitatea ta in Marketing Online, lasa-mi adresa ta si iti promit ca nu te voi deranja mai mult de doua ori pe luna.
Leave a Reply